وقتی برای یک محصول هزاران نظر توسط استفاده کنندهها قرار داده میشود، با چالش تحلیل این نظرات مواجهیم و اینکه بلاخره مخاطب چقدر از محصول ما راضی است. این مشکل وقتی شدیدتر میشود که مخاطب بیحوصله، نظرش را در چندین حرف *توییت* میکند و حالا ما باید بفهمیم که منظور مخاطب از این واژههای اختصاری و شکلکهای خندان یا عصبانی چیست. بگذریم از مواقعی که برای خود انسان هم فهمیدن لحن نظر، چندان آسان نیست، مثل این یکی: > کتاب خوبی بود، ولی فصل آخرش رو یهکم سخته که تنهایی بخونی! # مقدمه > به زودی تکمیل می شود... # کارهای مرتبط > به زودی تکمیل می شود... # آزمایشها # کارهای آینده # مراجع > + Pang, Bo, Lillian Lee, and Shivakumar Vaithyanathan. "Thumbs up? Sentiment Classification using Machine Learning Techniques." > + Liu, Bing, and Lei Zhang. "A survey of opinion mining and sentiment analysis." Mining Text Data. Springer US, 2012. 415-463. # پیوندهای مفید + [استفاده از یادگیری عمیق برای تشخیص لحن نظرات](http://nlp.stanford.edu/sentiment) + [Natual Language Processing Course - Sentiment Analysis](https://class.coursera.org/nlp/lecture/preview)